Sinemanın Temel İlkeleri – Pudovkin, Çev.Nijat ÖZÖN (1966)


Künye
  • İ Ç İ N D E K İ L E R
  • ÇEVİRENİN ÖNSÖZÜ
  • ALMANCA BASKIYA ÖNSÖZ
  • Birinci Kitap
  • FİLİM SENARYOSU VE KURAMI
  • ÖNSÖZ
  1. SENARYO
  • “Çevirim senaryosu”nun anlamı — Senaryonun yapısı — Tema — Temanın olgusu ve geliştirimi — Sonuç.
  1. PLASTİK MALZEME
  • Çevirimin en basit yöntemleri — Malzemeyi işleme yöntemleri (Yapısal kurgu) — Sahnenin kurgusu — Ayrımın kurgusu — Senaryonun kurgusu — Bir izlenim aracı olarak kurgu (Bağıntılı kurgu).
  • İkinci Kitap
  • FİLİM YÖNETMENİ VE FİLİM MALZEMESİ
  1. FİLİM MALZEMESİNİN ÖZELLİKLERİ
  • Filim ve tiyatro — Filmin yöntemleri — Filim ve gerçek — Filimsel uzay ve filimsel zaman — Filimlerin malzemesi — Çözümleme — Kurgu: Filimsel çözümlemenin mantığı — Hareketi düzenlemenin zorunluluğu – Çevrilecek malzemenin düzenlenmesi — Alıcı yerleştirmesinin düzenlenmesi — Raslantısal malzemenin düzenlenmesi — Filimsel biçim — Yönetmenlik çalışmasının tekniği.
  1. YÖNETMEN VE SENARYO
  • Yönetmen ve senaryocu — Filmin çevresi —Çevre içinde karakterler — Filim ritminin sağlanması.
  • III. YÖNETMEN VE OYUNCU
  • iki yapım çeşidi — Filim oyuncusu ve filim tipi — Filim tipini oynamanın hazırlanması — “Bütünlük” — Anlamlı hareket — Anlamlı nesneler— “Bütünlük”ün yaratıcısı olarak yönetmen.
  1. GÖRÜNTÜ İÇİNDE OYUNCU
  • Oyuncu ve filimsel görüntü — Oyuncu ve ışık.
  1. YÖNETMEN İLE ALICI YÖNETMENİ
  • Alıcı yönetmeni ve alıcı — Alıcı ve alıcının görüş noktası — Hareketin filme alınması — Alıcı, seyirciyi yönetmenin istediğini görmeğe zorlar — Düzenleme çalışması — Laboratuvar — Toplu çalışma: Filim çalışmasının temeli.
  • EKLER
  1. OYUNCULAR YERİNE TİPLER
  2. ZAMANDA OMUZ ÇEKİMİ
  • III. SESLİ FİLİM İLKESİ OLARAK EŞLEMESİZLİK
  1. İLK SESLİ FİLMİMDEKİ RlTMlK SORUNLAR